Fa pocs dies el Ministeri de Foment ha fet pública la proposta de traçat de la Variant nord d’Olot de la N-260 amb connexió cap a la Vall de Bianya i la Variant d’Olot de la C-37 amb connexió cap a les Preses.

Què hem de dir d’aquesta proposta de Foment? Doncs…que hi estem totalment en desacord, parlant clar, és un nyap! Deixa la ciutat d’Olot en una situació ridícula i, a més, malmet unes bones hectàrees de sòl agrícola.

Uns mesos enrere varem reclamar al Sr. Alcalde més consens per a la proposta de la variant i, sobretot, més consens amb el territori. També li proposàvem, si calia, d’anar plegats a Madrid a negociar amb el Ministeri de Foment per demostrar i fer entendre que la ciutat tenia una sola veu.

Han passat els mesos, no s’ha fet res de res i ara la proposta final no agrada a ningú.

Per què no ens agrada el projecte presentat per Foment?

Perquè anul·la l’entrada d’Olot per la carretera de la Canya, per la rotonda de Can Minguet, per a nosaltres innegociable. Les entrades d’Olot han tenir preferència en el nou traçat.

Perquè fa un túnel de dos carrils de 800 metres a la zona de la depuradora per sortir a la Vall de Bianya darrere de Ca La Nàsia, construint una nova carretera de dos carrils paral·lela a la carretera actual (recta de Bianya), destruint més de 10 hectàrees de sòl agrícola de primera categoria.

Perquè preveu un enllaç a l’entrada d’Olot al Pla d’en Llunes amb una avinguda de 4 carrils que passaria pel davant del nou Hospital (on ara aparquen cotxes i taxis) fins a la rotonda del camp de futbol. Aquesta enllaçaria amb l’avinguda de Sant Joan les Abadesses per anar al centre de la ciutat i a l’Avinguda Europa per anar al Polígon del Pla de Baix. Ara tenim l’Hospital en un lloc tranquil i silenciós, no cal que hi farem passar una bona part del trànsit de cotxes i camions que vulguin entrar a la ciutat. Ja tenim la mala experiència del vial sud, no cal que la reproduïm al nord fent passar el trànsit per la zona urbana del Mas Subiràs.

Que proposem nosaltres?

Mantenir l’entrada d’Olot de l’A-26 per la rotonda de Can Minguet.

Allargar l’Avinguda Europa fins a la rotonda de Can Minguet per donar sortida directa al trànsit del polígon Industrial del Pla de Baix.

Avinguda Europa

Avinguda Europa

 

Construir l’enllaç d’entrada a Olot a la Zona de l’Hostal del Sol fent que el trànsit entrés a la ciutat per l’Avinguda Sant Joan les Abadesses. Una avinguda ampla, recta, arbrada, que arriba fins a la Plaça Clarà i que ofereix una bona distribució del trànsit amb la rotonda del camp de futbol.

Que la connexió amb la Vall de Bianya de l’Eix Pirinenc es faci a través d’un doble túnel de 1200 metres de llargada sota al Castell del Coll. Aquest arrancaria a la carretera de Vallfogona, més amunt de l’Hostal del Sol i sortiria al Mas Bilbé, a la Vall de Bianya, amb un viaducte semblant al de la C-37 (túnels de Barcons) quan arriba a la Vall d’en Bas. Aquest viaducte tindria un enllaç amb una rotonda elevada, semblant a l’enllaç de Montagut o Castellfollit, que connectaria amb l’actual N-260 entre l’Hostal Nou i les granges d’En Nogareda, continuant cap a Ca l’Enric per darrere els antics laboratoris Sobrino.

Hostal del Sol

Hostal del Sol

 

 

Creiem que aquesta és una proposta més encertada, causa menys impacte sobre el territori, deixa la ciutat amb unes bones entrades i respecta el Pla d’En Llunes com a sòl agrícola i de reserva per una possible ampliació de la ciutat.

Amb aquestes idees presentarem les oportunes al·legacions a la proposta de traçat que ha redactat el Ministeri de Foment. Esperem que, tal i com va passar amb els túnels de Castellfollit, sigui un Govern de Progrés a l’Estat qui desencalli aquestes qüestions.

Josep Guix i Feixas, Cap del Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament d’Olot

Contestar