El passat divendres 30 de juny, Manel Nadal i Farreras, ex secretari per a la mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques va ser a Olot per parlar de política de mobilitat a Catalunya.

Manel Nadal va iniciar la xerrada amb un repàs a les infraestructures realitzades al llarg dels últims anys a Catalunya; tot destacant dos grans infraestructures: El corredor Mediterrani, que permetria a Catalunya estar connectada amb la resta d’Espanya i Europa; i l’Eix Transversal, via que avui ens permet creuar Catalunya, de les terres de Lleida fins a connectar amb l’autopista del Mediterrani.

L’ex secretari mostrava amb dades com en els últims anys no s’ha invertit en infraestructures, ni en la millora de carreteres com s’havia fet temps enrere. La majoria de les carreteres i autovies que avui ens permeten anar amb comoditat del Pirineu al litoral , es varen desenvolupar durant el Govern de Progrés, amb el tripartit. La no autovia de Besalú a Banyoles és un clar exemple que avui no s’inverteix en mobilitat. L’actual govern pretén modificar el projecte inicial d’aquest tram, aprovat al 2010, i enlloc de fer una autovia de 2+2 més àgil i segura com es plantejava inicialment, vol fer-hi una via de 3 carrils.

A nivell d’infraestructures de mobilitat Olot no és un bon exemple com a capital de comarca. Manel Nadal apunta que s’ha de contemplar l’eix Olot Girona globalment i, per això, cal que tots reivindiquem el desdoblament del tram de Besalú a Banyoles.

Contestar